اینستاگرام، بزرگ ترین و فعال ترین رسانه اجتماعی در دنیاست که بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر به صورت ماهانه در آن حضور فعال دارند. با جامعه بزرگی شبیه به این، تعجب آور نیست که کسب و کارها به طور فزاینده ای با پیگیری برنامه تبلیغات موفق در اینستاگرام در مدت زمان کوتاهی از این رو به آن رو شوند! اینستاگرام به سرعت به یکی از برترین ابزارهای بازاریابی و بازارسازی برای کسب و کارها تبدیل شد. اینکه چرا تبلیغات در اینستاگرام تا این اندازه مؤثر است را باید در محبوبیت عکس و فیلم نسبت به سایر گونه های محتوا در سایر رسانه های اجتماعی مجازی، جستجو کرد.
آیا تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کار شما مناسب است؟
به این سوال ها فکر کنید: چه کسانی در اینستاگرام هستند؟ تنها نوجوانان و جوانانی که عکس سلفی میگیرند؟ آیا مسن تر ها از اینستاگرام استفاده میکنند؟
جالب است که بدانید بیشترین درصد کاربران اینستاگرام بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال هستند(حدود ۵۵درصد)، بعد از آن سنین بین ۳۰ تا ۴۹ سال قرار دارند (۲۸ درصد) و سایر کاربران اینستاگرام را افراد مسن تر یا جوان تر تشکیل میدهند. اکثر کاربران اینستاگرام در شهرها زندگی میکنند و بخش کمتری در حومه ی شهرها.
حال با توجه به کاربران اینستاگرام و محصول و خدماتی که شما ارائه میدهید باید دید آیا مشتری های شما را میتوان در بین کاربران اینستاگرام یافت؟ حتی اگر محصولات شما آفلاین هستند و یا خدماتی را فارغ از دنیای اینترنت ارائه میدهید باز برای برندینگ خود نیاز دارید که از بستری برای دیده شدن و شناساندن خود به مخاطب استفاده کنید و دنیای اینستاگرام این روزها به یک رسانه ی پرمخاطب دیداری و شنیداری تبدیل شده است.
با این توصیف، کسب و کاری مثل کسب و کار شما چگونه می تواند یک تبلیغات موفق در اینستاگرام را با استفاده از قابلیت های این شبکه اجتماعی بزرگ پایه گذاری کند؟
در اینجا ۷ نکته برای تبلیغات موفق در اینستاگرام به منظور کمک به شما برای اجرای کمپین های تبلیغاتی جذاب روی این رسانه محبوب اجتماعی تشریح شده است.
1. برای تبلیغات موفق در اینستاگرام با قالب های آگهی آشنا باشید