۱۰ نکته طلایی از اصول تبلیغات موفق در اینستاگرام

اینستاگرام، بزرگ ترین و فعال ترین رسانه اجتماعی در دنیاست که بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر به صورت ماهانه در آن حضور فعال دارند. با جامعه بزرگی شبیه به این، تعجب آور نیست که کسب و کارها به طور فزاینده ای با پیگیری برنامه تبلیغات موفق در اینستاگرام در مدت زمان کوتاهی از این رو به آن رو شوند! اینستاگرام به سرعت به یکی از برترین ابزارهای بازاریابی و بازارسازی برای کسب و کارها تبدیل شد. اینکه چرا تبلیغات در اینستاگرام تا این اندازه مؤثر است را باید در محبوبیت عکس و فیلم نسبت به سایر گونه های محتوا در سایر رسانه های اجتماعی مجازی، جستجو کرد.

آیا تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کار شما مناسب است؟

به این سوال ها فکر کنید: چه کسانی در اینستاگرام هستند؟ تنها نوجوانان و جوانانی که عکس سلفی میگیرند؟ آیا مسن تر ها از اینستاگرام استفاده میکنند؟

جالب است که بدانید بیشترین درصد کاربران اینستاگرام بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال هستند(حدود ۵۵درصد)، بعد از آن سنین بین ۳۰ تا ۴۹ سال قرار دارند (۲۸ درصد) و سایر کاربران اینستاگرام را افراد مسن تر یا جوان تر تشکیل میدهند. اکثر کاربران اینستاگرام در شهرها زندگی میکنند و بخش کمتری در حومه ی شهرها.

حال با توجه به کاربران اینستاگرام و محصول و خدماتی که شما ارائه میدهید باید دید آیا مشتری های شما را میتوان در بین کاربران اینستاگرام یافت؟ حتی اگر محصولات شما آفلاین هستند و یا خدماتی را فارغ از دنیای اینترنت ارائه میدهید باز برای برندینگ خود نیاز دارید که از بستری برای دیده شدن و شناساندن خود به مخاطب استفاده کنید و دنیای اینستاگرام این روزها به یک رسانه ی پرمخاطب دیداری و شنیداری تبدیل شده است.

با این توصیف، کسب و کاری مثل کسب و کار شما چگونه می تواند یک تبلیغات موفق در اینستاگرام را با استفاده از قابلیت های این شبکه اجتماعی بزرگ پایه گذاری کند؟

در اینجا ۷ نکته برای تبلیغات موفق در اینستاگرام به منظور کمک به شما برای اجرای کمپین های تبلیغاتی جذاب روی این رسانه محبوب اجتماعی تشریح شده است.

1. برای تبلیغات موفق در اینستاگرام با قالب های آگهی آشنا باشید

تبلیغات موفق در اینستاگرام قالب های تبلیغ
قالب های تبلیغ در اینستاگرام
اگر در تبلیغات تازه کار هستید، برای تبلیغات موفق در اینستاگرام نیازمندید که چهارچوب های تبلیغاتی مختلف که در دسترس شماست را بشناسید. چهار نوع از پرکاربردترین موارد آن را در زیر آورده ایم.

تبلیغات با عکس در اینستاگرام

تبلیغات با عکس، بیشترین نوع آگهی است که مردم در اینستاگرام می بینند. این عکس ها معمولا از یک تصویر به همراه علامت “مورد حمایت” در گوشه بالا سمت راست دیده می شوند.

 

تبلیغات با عکس های متوالی در یک پست

امکان قرار دادن چندین عکس در یک پست در اینستاگرام، به کسب و کارها اجازه می دهد که عکس های متوالی مربوط به یک تبلیغ را در قالب یک پست بگنجانند. این نوع از تبلیغات که به چرخ و فلک افقی معروف است، زمانی کاربرد دارد که صاحب آگهی می خواهد در قالب چند تصویر متوالی، توجه مخاطب را به مهم ترین جنبه های آگهی در عکس های متوالی جلب کند.

 

تبلیغات موفق در اینستاگرام عکس
تبلیغ دیجی کالا برای پیشنهادات ویژه به صورت آلبوم عکس

تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام

تبلیغات ویدیویی یک روش قدرتمند برای جذب مخاطبان در اینستاگرام است و به بهترین شکل ممکن مخاطب را با محتوای تبلیغ درگیر می سازد. مردم عاشق دیدن ویدیو‌ها هستند، حتی اگر کوتاه باشند. اگر به دنبال بهترین راه برای درگیر کردن ذهن مخاطبتان با آگهی هستید، پیشنهاد ما به شما تبلیغات ویدیویی است.

 

تبلیغات خیمه ای (Marquee ads)

تبلیغات خیمه ای نوعی از کمپین های یک روزه تبلیغاتی هستند که تاثیرات تضمین شده ‌ای دارند. شیوه کار این تبلیغات بدین صورت است که اینستاگرام محتوای آگهی را در بالاترین قسمت صفحه مخاطب در صفحه پست‌های پیشنهادی قرار می دهد.  با تبلیغات خیمه ای، کسب و کار‌ها می توانند یک تبلیغ را با چند آگهی مختلف سه بار در یک روز در معرض دید کاربر قرار دهند.

۲. برای تبلیغات موفق در اینستاگرام مخاطبین هدف را شناسایی کنید

تبلیغات موفق در اینستاگرام
نمونه ای از تبلیغ سن ایچ توسط یک اینفلوئنسر

 

هیچ چیز از این مهم تر نیست که تبلیغات شما در دید افرادی قرار بگیرد که مشتری بالقوه شما هستند! یکی از بزرگ ترین فواید تبلیغات در اینستاگرام این است که با تبلیغات فیسبوک، به صورت یکپارچه عمل می کند. به این معنی که شما از  قابلیت های فیسبوک برای پیدا کردن مخاطب خاص یک تبلیغ، برای بهتر دیده شدن آگهی خودتان استفاده می کنید. ویژگی های پیشرفته فیسبوک به شما این امکان را می دهد که مخاطبان را بر اساس فرهنگ، شباهت به چهره های مشهور، جنسیت، زبان، سن، علاقه مندی ها و …  انتخاب کنید. با استفاده از این قابلیت های پیشرفته، این امکان وجود دارد که تعداد کلیک بر روی پست شما افزایش یابد. چرا که تبلیغات شما برای افرادی ارسال می شود که احتمالا به کسب و کار شما علاقه مندند. علاوه بر آن، افزایش تعداد کسانی که پست شما را می بینند سبب می شود که به واسطه افزایش بازدیدکننده، هزینه تبلیغات کلیکی در اینستاگرام برای شما به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند.

اطمینان حاصل کنید که برای انتخاب صحیح طیف مخاطب مورد نظرتان، با دقت کافی و بدون عجله عمل کرده اید. در مورد کسانی که به عنوان مشتری هدف در نظر دارید، فکر کنید. بر همین اساس کمپین تبلیغاتی خاص آنها را تهیه کنید.

3. از چهره های تاثیرگذار مجازی برای تبلیغات موفق برای اینستاگرام استفاده کنید

مشارکت با افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) یکی از بهترین راه ها برای تبلیغات موفق در اینستاگرام است که سبب افزایش آگاهی مردم نسبت به یک برند شده و سبب می شود که هواداران آن چهره محبوب به دنبال کننده شما در اینستاگرام ‌بدل شوند. تعداد زیادی از نویسندگان حرفه ای، چهره های مشهور در اینترنت و رسانه های اجتماعی که تعداد قابل توجهی فالوئر در اینستاگرام دارند، گزینه خوبی برای مشارکت با شما در بهبود جایگاه برند شما هستند.

 

تبلیغات موفق در اینستاگرام اینفلوئنسر
تبلیغ چای لاغری توسط کایلی جنر سلبریتی معروف

کار با افراد موثر به خصوص آن دسته از چهره های مطرح که مخاطبانشان می توانند مشتری شما باشند، به سرعت موجب افزایش اعتبار برند شما خواهد شد.

 

4. آگهی را متناسب با آداب و فرهنگ مخاطبان تهیه کنید

برخی از بهترین کارکردهای تبلیغات در اینستاگرام با صرف انجام تبلیغ محقق نمی شود. یکی از کارهای خوبی که اینستاگرام می کند این است که بدون توجه به عکس و نوشته زیر عکس، تبلیغات را به صورت بومی ‌در دید کاربران جایگذاری می کند. به جای تلاش برای ساخت آگهی های خلاقانه به صورت تصویر، باید طوری خلاقیت به خرج دهید که محتوای تبلیغات در قالب پست های معمول اینستاگرام جایگذاری شود. این کار سبب می شود که وقتی شخص، صفحه اینستاگرامش را باز می کند، پست شما را همانند پست هایی که اقوام و دوستانش منتشر می کنند، ببیند و واقعا به آن توجه کند.

یک نکته مهم را به خاطر بسپارید! از محتوای تصویری جالب توجه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید کیفیت عکس ها و ویدئوهای استفاده شده بالا باشند. برخلاف رسانه های اجتماعی که استفاده از تبلیغات تکراری و کپی شده نقش محوری دارد، تبلیغات اینستاگرام باید حول محتوای تصویری الهام بخش انجام گیرد.

 

5. برای تبلیغات موفق در اینستاگرام از هشتگ های رایج استفاده کنید

تبلیغات موفق در اینستاگرام هشتگ
استفاده از هشتگ های مناسب

 

براستی دنیای رسانه های اجتماعی بدون هشتگ چطور بود؟ برای اینکه در دریایی از پست های اینستاگرام پست شما مورد توجه مخاطبین قرار گیرد، استفاده از هشتگ بسیار مهم است. یکی از موثرترین راه ها برای تبلیغات موفق در اینستاگرام استفاده از هشتگ های رایج است، به‌طوری که در قد و قامت برند شما باشد. وقتی مردم هشتگ ها را جستجو می کنند و متوجه محبوبیت خاص یک هشتگ می شوند، این امکان را خواهند داشت که کسب و کار شما را پیدا کنند.

منابعی که می توانیم در آن هشتگ های محبوب رایج را پیدا کنید، در زیر آمده است:

 

تبلیغات موفق در اینستاگرام
هشتگ به موفقیت تبلیغات شما کمک می کند.

 

یکی از روش‌های دیگر این است که هشتگ منحصر به فرد خودتان را محبوب کنید. این کار باعث می شود تا هشتگ شما منحصر به فرد باشد و صرفا به کسب و کار شما برگردد. هشتگ های محبوب شده یکی از بهترین راه ها برای افزایش تعداد بازدید کننده ها و ایجاد جمعیتی از طرفداران وفادار به برند شما خواهد بود که حاصل همان تبلیغات موفق در اینستاگرام است. توجه داشته باشید اگر تعداد کسانی که دنبال می کنید زیاد نباشد، زمان زیادی طول می کشد که هشتگ شما به یک هشتگ رایج تبدیل شود.

 

6. از مخاطبانتان بخواهید دست به کار شوند

اینستاگرام این امکان را به شما می دهد تا از بیننده فایل ویدیویی یا استوری بخواهید از پیج شما بازدید کنند، لینک روی صفحه را باز کند و یا حتی از شما خرید کنند. این کار ساده به اندازه اعتبار یک برند اهمیت دارد. شما احتمالاً علاقه دارید تا نتایج عملی تبلیغات را در قالب افزایش بازدید کننده یا حجم فروش ببینید و با این ترفند ساده این امکان را خواهید داشت. دعوت به اقدام، کمک می کند تا مخاطبان شما بیشتر با تبلیغ شما ارتباط برقرار کنند.

اینستاگرام به طراحی و گرافیک توجه زیادی دارد و انواع متنوعی از دکمه های مخصوص این کار را به صورت پیش فرض در نظر گرفته است که همه آنها به زبان انگلیسی هستند. ولی شما می توانید از معادل فارسی آنها استفاده کنید. مثال هایی از عباراتی که می توانید مخاطب را به انجام آن ترغیب کنید در زیر آمده است:

  • همین الان خرید کنید.
  • همین الان رزرو کنید.
  • با ما تماس بگیرید.
  • ثبت نام کنید.
  • بیشتر بدانید.
  • همین حالا دانلود کنید.
  • همین حالا نصب کنید.
  • از اپلیکیشن استفاده کنید.
  • همین حالا گوش کنید.
  • بازی کنید.
  • ویدئو را ببینید.
  • بیشتر ببینید. 
تبلیغات موفق در اینستاگرام استوری
استفاده از بیشتر بدانید و اهمیت حالا خرید کنید در استوری

اطمینان حاصل کنید که از عبارت مناسبی برای این کار استفاده کرده اید و این عبارت با هدف شما انطباق دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش بازاریابی دیجیتال (مقدماتی)

 

7. با آزمون و خطا عملکردتان را بهینه کنید!

آزمون و خطا یکی از مهم ترین جنبه های تبلیغات است. برای داشتن یک تبلیغات موفق در اینستاگرام، با استفاده از آزمون و خطا می توانید بهترین عملکرد را در تبلیغات تان ایجاد کنید. عکس تان را عوض کنید یا متن زیر عکس را تغییر دهید. عبارتی که برای دعوت مخاطب به اقدام در نظر گرفته اید را نیز تغییر دهید و بازخورد این تغییر را ارزیابی کنید. مطمئن باشید که نتیجه متفاوت خواهد بود.

هزینه های تبلیغات استوری و پست در پیج های اینستاگرام

این روزها اینستاگرام منبع پر درآمدی برای سلبریتی ها و اینفلوئنسرهای مجازی شده است. ارقام بالایی از تراکنش تنها به خاطر یک فیلم ۱۵ ثانیه ای پرداخت میشوند تا یک بازیگر استفاده از یک محصول یا خدمات را در یک استوری تبلیغ کند.

اگر تا به حال با هزینه ی تبلیغات در پیج های پرمخاطب برخورد نداشته اید احتمالا آنچه که گفته میشود باعث تعجب شما خواهد شد.

بسته به مدت زمانی که میخواهید یک پست بر روی یک صفحه ی معروف بماند و یا نوع خدماتی که میخواهید همچون استوری یا پست، تعرفه های متفاوت هستند.

بر اساس آمار گرفته شده پست ها تعرفه ی بالاتری نسبت به استوری ها دارند. چرا که امکان انتشار بالاتری دارند و با افزایش تعامل کاربران به صورت لایک و کامنت و به اشتراک گذاری، پلتفرم اینستاگرام پست را اکسپلور کرده و در نتیجه مخاطبین بیشتری پست را خواهند دید. برای شروع از پیج های نسبتا پر بازدید، تعرفه ی پست ها از ۳۰۰ هزار تومان آغاز میشود که معمولا به مدت ۲۴ ساعت بر روی پیج خواهند ماند. اما وقتی به سلبریتی ها مراجعه میکنید جریان کمی متفاوت است. باید توجه داشت که هر سلبریتی طرفداران پر و پا قرصی دارد که توصیه های وی را آویزه ی گوش خود میکنند. این یعنی وقتی بازیگر معروفی، استفاده از خدمات شما را به مخاطبین خود توصیه میکند، تعداد زیادی از افراد گفته های صاحب پیج را آویزه ی گوش خود میکنند و حتما از خدمات شما استفاده خواهند کرد. تعرفه ی پست در پیج سلبریتی ها چیزی در حدود ۵ تا ۵۰ میلیون است و بسته به میزان مشارکت و خلاقیت آن ها در تولید محتوای تبلیغاتی شما دارد.

در کنار پست ها، استوری ها تعرفه ی پایین تری دارند. سلبریتی ها برای بالا ماندن تعامل پیج خود، معمولا روزانه چندین استوری میگذارند و سعی میکنند با گرفتن دایرکت از مخاطبین خود، پیج را در اینستاگرام بالا نگاه دارند. به همین منظور میزان اهمیت و بازدید استوری های آن ها برای مخابین پایین تر از پست است. مقوله ی تاثیرگذار دیگر مدت زمان استوری هاست. هر استوری تنها ۱۵ ثانیه فرصت دارد تا یک محصول را تبلیغ کند و معمولا چند استوری در کنار یکدیگر بازخورد کمتری نسبت به یک استوری دارند. در نتیجه هزینه های استوری از چیزی در حدود ۳۰۰ هزار تومان آغاز میشود و تا ۱۰ میلیون تومان نیز میرسد.

نکته

عبارت معروفی از اساتید عرصه ی تبلیغات بر جای مانده است که “ما میدانیم نیمی از هزینه ی تبلیغات را دور میریزیم، اما نمیدانیم کدام نیمه”. با ورود به عرصه ی دنیای اینترنت و تبلیغات اینترنتی، رصد مخاطبین و نتیجه تبلیغات بسیار ساده تر از روزگاران پیشین در حال انجام است. در نظر داشته باشید که پیش از برداشتن گام و طراحی و انجام تبلیغات، مخاطبین خود را شناسایی کنید و ببینید آن ها که بدنبالشان هستید، چه علایقی دارند وحضورشان بیشتر در کجاست؟

اگر با این دید پیش بروید، بهترین بستر را برای تبلیغات انتخاب خواهید کرد و مناسب ترین طراحی را برمیگزینید.

تبلیغات در اینستاگرام

۸-تاثیر محتوا را در تبلیغات اینستاگرام جدی بگیرید

برای داشتن تبلیغات خوب در اینستاگرام نیاز است محتوا خوب تولید کنید. یک محتوا خوب نیازمند استراتژی درست و اصولی است.

محتوا اصلی‌ترین پایه استراتژی بازاریابی اینستاگرام است. در گام‌های قبلی درباره بازار هدف صحبت کردیم.  حال باید به شما بگوییم اگر محتوای تولید شده در صفحه شما مرتبط با بازار هدف شما نباشد، شانس موفقیت پیج شما در اینستاگرام کم و کم‌تر می‌شود.
محتوا در پیج ‌های اینستاگرام را می توان به چند دسته تقسیم نمود:

محتوا در اینستاگرام

  • محتوا مصول‌محور: این نوع از توید محتوا، متداول‌ترین نوع استراتژی بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام است.
    جلی کردن مخاطبین با محتوا محصول‌محور به این معنی است که؛ شما صفحه‌ای با عکس‌ها و ویدیوهای محصولات خود خواهید داشت. در بخش‌های اولیه مقاله درباره استفاده از عکس‌ها به تفصیل صحبت کردیم. در این نوع استراتژی چیزی که همواره در انتشار عکس‌ها و فیلم‌ها باید به خاطر داشته باشیم این است که؛ مخاطبین خود را به سمت جمله‌ی ” هی این محصول ما رو امتحان کن، عالیه” پیش ببریم. این سوق دادن مخاطبین به سوی خرید هرگز نباید آشکارا و محسوس باشد. ما باید یاد بگیریم چطورمحصولات خود را معرفی کنیم تا کشش لازم برای خرید در مخاطبین را ایجاد کنیم.

 

  • محتوا فرهنگ‌ محور: گاهی‌ اوقات شما نه محصولی برای فروش دارید و نه قصد داشتن صفحه‌ای برای فروش محصولات دارید. اما شروع به انتشتر پست‌هایی با یک موضوع خاص می‌کنید. دنبال کردن یک هدف در فضای اینستاگرام و البته طی کردن مسیر درست رفته رفته به شناخته شدن شما کمک می‌کند. پس از جذب مخاطبین بالا و جلب اعتماد آنها شما می‌توانید یکی از هزاران بلاگری باشید که اقدام به معرفی محصولات برند‌های مختلف می‌کند.

۹-هیجان ایجاد کنید

اگر هدف شما از راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرام، معرفی و درنهایت فروش محصولات یک برند است. همواره باید مدنظر داشته باشید که تعامل با مخاطبین اصلی‌ترین نکته برای رسیدن به هدف است. مخاطبین چه زمانی ترغیب به خرید می‌شوند؟ زمانی که تخت تاثیر شما و پیج شما قرار بگیرند. چه زمانی می‌توان مخاطبین را تحت تاثیر قرار داد؟ وقتی که با آنها رابطه دو طرفه و دوستانه‌ای برقرار کرد.
صفحه شما نیاز به ایجاد تعامل و هیجان دارد. یکی از راهکارهایی که برای ایجاد هیجان استفاده می‌شود و تا به امروز نتایج خوبی هم داشته: برگزار کردن مسابقه برای فالورها است. برای اجرای مسابقه ایده‌های زیادی می‌توان داشت اما ما در اینجا به دوتا از آنها اشاره می‌کنیم.

  1. متدوال‌ترین نوع این مسابقات به Comment-to-enter معروف هستند.

ساده‎ترین راه برای شرکت را دارند به همین دلیل بین صفحات برگزارکننده محبوبیت دارند. در این نوع مسابقه کافی است از بازدیدکتتدگان خود بخواهید عکس و پست مورد نظ را لایک کنند، کامنت بگذارند و تعداد مشخصی از افراد را تگ یا منشن کنند. این نوع مسابقات علاوه بر بالا بردن اینگجیمنت پیج شما، باعث بالا رفتن تعداد فالورها و معرفی صفحه محصولات شما به نفرات بیشتری نیز می‌شوند.

  1. مسابقه عکس :دومین روش متداول در برگزاری مسابقات، مسابقه عکس است.

از شرکت‌کنندگان بخواهید با یک موضوع خاص و استفاده از یک هشتگ خاص وارد مسابقه شوند. و پس از آن شما با انتخاب از بین عکس‌های ارسالی برنده را مشخص می‌کنید. این روش علاوه‌بر اینکه فوق‌العاده ساده است به میزان قابل توجهی برای انتشار اخبار مرتبط با کسب‌وکار شما مفید است.

برگزاری مسابقه در اینستاگرام

جمع بندی

تبلیغات موفق در اینستاگرام مستلزم شناخت دقیق انواع قالب های رایج آگهی است. همچنین لازم است از روش هایی مثل محبوب کردن یک هشتگ برای پیشبرد کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید. فراموش نکنید که شخصیت های محبوب اینستاگرامی ‌می توانند به شما در تبلیغات کمک کنند، به شرط آنکه درست از آنها کمک بگیرید. در آخر هم یادتان باشد، با قرار دادن لینک هایی مثل «همین‌الان خرید کنید!» یا «با ما تماس بگیرید!» مخاطبان را ترغیب کنید تا از صفحه شما بازدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست